Rozkład zajęć

Ważny od 02 stycznia 2023 r.   

Poniedziałek      10:00 – 11:30  początkująca plus Małgosia

17:00 – 18:30 początkująca Tadeusz

18:40 – 20:10 średnio zaawansowana Tadeusz

Wtorek               17:00 – 18:20   kurs jogi Tomek

18:30 – 20:00   średnio zaawansowana Tomek

Środa                  17:30 – 19:00   joga kręgosłupa Małgosia

19:10 – 20:40   początkująca plus Agnieszka

Czwartek            17:00 – 18:30 początkująca plus Basia

18:40 – 20:10   początkująca Basia

Piątek 17:30 – 19:00 joga ashtanga Tadeusz

19:10 – 20:30   kurs jogi Agnieszka

Kurs Jogi - skierowany jest do osób, które nie miały wcześniej styczności z jogą. W zajęciach mogą uczestniczyć jedynie osoby, które zapisały się na kurs.

Początkująca – przeznaczona jest dla osób ćwiczących jogę regularnie od minimum dwóch miesięcy.

Początkująca plus – przeznaczona jest dla osób ćwiczących jogę regularnie od minimum trzech miesięcy.

Średnio zaawansowana - przeznaczona jest dla osób ćwiczących jogę regularnie od minimum sześciu miesięcy.                                

Joga dla kręgosłupa – zajęcia skierowane dla osób ze schorzeniami kręgosłupa.

Joga ashtanga - zajęcia są prowadzone w szybkim tempie z naciskiem na synchronizację ruchu z oddechemPrzeznaczone dla osób praktykujących jogę od minimum trzech miesięcy.

Lekcja indywidualna – to spotkanie z nauczycielem w relacji 1:1. Celem  1,5 h zajęć jest dostosowanie praktyki do indywidualnych potrzeb ucznia. Zajęcia, po uzgodnieniu, odbywają się na sali TCJ lub w miejscu dogodnym dla ucznia. Kontakt: 601818799 Małgorzata,  509 700 183 Tomasz,  693 057 819 Tadeusz.

Przed przystąpieniem do pierwszych zajęć każda osoba zobowiązana  jest do przeczytanie i podpisanie regulaminu pracowni.

Kontakt:

601 818 799 Małgorzata

509 700 183 Tomasz

693 057 819 Tadeusz

Przed przystąpieniem do pierwszych zajęć każda osoba zobowiązana jest do przeczytanie i podpisanie regulaminu pracowni.

Jak Zacząć ?

Praktykę Jogi w Tarnowskim Centrum Jogi można rozpocząć w dowolnym dniu miesiąca. Na pierwsze zajęcia przyjdź ok. 15 minut wcześniej aby wybrać optymalny dla siebie karnet. Przynieś ze sobą wygodny strój do ćwiczenia - koszulkę, długie lub krótkie spodnie. Ćwiczymy boso. Szkoła dysponuje pełnym sprzętem niezbędnym do ćwiczenia: maty, paski, koce, kostki, itd., zatem nie ma potrzeby przynoszenia dodatkowych rzeczy. Wszystkie informacje dotyczące zajęć znajdziesz w grafiku.

Jak Ćwiczyć ?

Bardziej precyzyjne może będzie pytanie jak ćwiczyć aby osiągnąć to czego pragniemy. Większość osób trafiających na zajęcia ma przed sobą postawione konkretne zadania. Jedni chcą zrzucić zbędne kilogramy, inni wymodelować sylwetkę, a jeszcze inni usprawnić ciało, pozbyć się dolegliwości fizycznych. Są też i tacy, co prawda nieliczni, pragnący odnaleźć w ćwiczeniach spokój ducha i umysłu. Życie ze zrelaksowanym ciałem i umysłem jest naszym stanem naturalnym, wręcz prawem od urodzenia ale niestety zapomnianym. Terapia jogą, zarówno na poziomie fizycznym jak i psychicznym, jako naturalna metoda wymaga czasu. Podstawą procesu leczenia jest powtarzanie ćwiczeń w regularnych odstępach. Sprzyja to harmonii i skupieniu. Adept jogi pracujący nad ciałem w asanie wyrabia w sobie chcąc nie chcąc: zdolność do koncentracji, dobrą wytrzymałość, samodyscyplinę, staranność i dokładność. Pomału zmienia się sposób myślenia, tryb i styl życia oraz hierarchia wartości. Fundamentem i pierwszym krokiem w praktyce jogi jest dyscyplina etyczna. Bez niej joga byłaby czystą akrobatyką. Joga jest systemem scalającym; nie tylko ciało ma poprawnie funkcjonować do późnej starości ale też umysł. Tempo życia, liczne zmiany uważane są przez niektórych za drogę rozwoju. Następuje dewaluacja takich pojęć jak miłość, przyjaźń, wierność. Zatrzymaj się, bądź „tu i teraz”, nie krzywdź, pielęgnuj związki koleżeńskie, przyjacielskie, między kobietą i mężczyzną. Szukaj doskonalenia własnej osobowości poprzez spokój, stałość, uważną obserwację, poprzez kontakt z przyrodą i drugim człowiekiem. Pozwól sobie na relaks. Dobry relaks wyzwala duże zasoby energii. Każde działanie zaczyna się w umyśle. Zachowaj spokojny, pasywny umysł a rozluźnisz ciało. Rozluźnij mięśnie a doznasz spokoju umysłu. Jak ćwiczyć ? Ćwicz z zapałem, zaangażowaniem, bądź wolnym od lęku, bądź wyrozumiały dla siebie i dla innych.

Małgosia Lipska