Rozkład zajęć

Ważny od 18 września 2023r.     

Poniedziałek     
10:00 – 11:30 początkująca Małgosia
17:00 – 18:20 początkująca Tadeusz
18:30 – 20:00 średnio zaawansowana Tadeusz

Wtorek              
17:00 – 18:20 joga dla początkujących Tomek
18:30 – 20:00 średnio zaawansowana Tomek

Środa                 
17:30 – 19:00 średnio zaawansowana Małgosia
19:10 – 20:40 początkująca Agnieszka

Czwartek           
16:45 – 18:00 joga kręgosłupa Małgosia
18:10 – 19:30 początkująca Basia

Piątek
17:30 – 19:00 joga ashtanga Tadeusz
19:10 – 20:30 joga dla początkujących Agnieszka

Kurs Jogi - skierowany jest do osób, które nie miały wcześniej styczności z jogą. W zajęciach mogą uczestniczyć jedynie osoby, które zapisały się na kurs.

Początkująca – przeznaczona jest dla osób ćwiczących jogę regularnie  od minimum  dwóch                   miesięcy.

Średnio zaawansowana - przeznaczona jest dla osób ćwiczących jogę regularnie od minimum                                 6 miesięcy.

Joga kręgosłupa – skierowana jest dla osób ze schorzeniami kręgosłupa, przeznaczona jest dla osób praktykujących od co najmniej 2 miesięcy.

Joga ashtanga - zajęcia są prowadzone w szybkim tempie z naciskiem na synchronizację ruchu z oddechem.  Przeznaczone dla osób praktykujących jogę od minimum trzech miesięcy.

Lekcja indywidualna – to spotkanie z nauczycielem w relacji 1:1. Celem  1,5 h zajęć jest dostosowanie praktyki do indywidualnych potrzeb ucznia. Zajęcia, po uzgodnieniu, odbywają się na sali TCJ lub w miejscu dogodnym dla ucznia. Kontakt: 601818799 Małgorzata,  509 700 183 Tomasz,  693 057 819 Tadeusz.

W naszej szkole proponujemy państwu następujące rodzaje karnetów:

Karnet wolnego wstępu – 220 zł uprawnia do uczestnictwa we wszystkich zajęciach.

Karnet  ,,12 wejść” – 200 zł uprawnia do uczestnictwa w 12 dowolnie wybranych zajęciach w ciągu miesiąca (średnio 3 x w tygodniu).

Karnet  ,,8 wejść” - 160 zł uprawnia do uczestnictwa w 8 dowolnie wybranych zajęciach w ciągu miesiąca (średnio 2 x w tygodniu).

Karnet ,,4 wejścia” – 100 zł uprawnia do uczestnictwa w 4 dowolnie wybranych zajęciach w ciągu miesiąca (średnio 1 x w tygodniu).

Jednorazowe wejścia – 30 zł.

Jak Zacząć ?

Praktykę Jogi w Tarnowskim Centrum Jogi można rozpocząć w dowolnym dniu miesiąca. Na pierwsze zajęcia przyjdź ok. 15 minut wcześniej aby wybrać optymalny dla siebie karnet. Przynieś ze sobą wygodny strój do ćwiczenia - koszulkę, długie lub krótkie spodnie. Ćwiczymy boso. Szkoła dysponuje pełnym sprzętem niezbędnym do ćwiczenia: maty, paski, koce, kostki, itd., zatem nie ma potrzeby przynoszenia dodatkowych rzeczy. Wszystkie informacje dotyczące zajęć znajdziesz w grafiku.

Jak Ćwiczyć ?

Bardziej precyzyjne może będzie pytanie jak ćwiczyć aby osiągnąć to czego pragniemy. Większość osób trafiających na zajęcia ma przed sobą postawione konkretne zadania. Jedni chcą zrzucić zbędne kilogramy, inni wymodelować sylwetkę, a jeszcze inni usprawnić ciało, pozbyć się dolegliwości fizycznych. Są też i tacy, co prawda nieliczni, pragnący odnaleźć w ćwiczeniach spokój ducha i umysłu. Życie ze zrelaksowanym ciałem i umysłem jest naszym stanem naturalnym, wręcz prawem od urodzenia ale niestety zapomnianym. Terapia jogą, zarówno na poziomie fizycznym jak i psychicznym, jako naturalna metoda wymaga czasu. Podstawą procesu leczenia jest powtarzanie ćwiczeń w regularnych odstępach. Sprzyja to harmonii i skupieniu. Adept jogi pracujący nad ciałem w asanie wyrabia w sobie chcąc nie chcąc: zdolność do koncentracji, dobrą wytrzymałość, samodyscyplinę, staranność i dokładność. Pomału zmienia się sposób myślenia, tryb i styl życia oraz hierarchia wartości. Fundamentem i pierwszym krokiem w praktyce jogi jest dyscyplina etyczna. Bez niej joga byłaby czystą akrobatyką. Joga jest systemem scalającym; nie tylko ciało ma poprawnie funkcjonować do późnej starości ale też umysł. Tempo życia, liczne zmiany uważane są przez niektórych za drogę rozwoju. Następuje dewaluacja takich pojęć jak miłość, przyjaźń, wierność. Zatrzymaj się, bądź „tu i teraz”, nie krzywdź, pielęgnuj związki koleżeńskie, przyjacielskie, między kobietą i mężczyzną. Szukaj doskonalenia własnej osobowości poprzez spokój, stałość, uważną obserwację, poprzez kontakt z przyrodą i drugim człowiekiem. Pozwól sobie na relaks. Dobry relaks wyzwala duże zasoby energii. Każde działanie zaczyna się w umyśle. Zachowaj spokojny, pasywny umysł a rozluźnisz ciało. Rozluźnij mięśnie a doznasz spokoju umysłu. Jak ćwiczyć ? Ćwicz z zapałem, zaangażowaniem, bądź wolnym od lęku, bądź wyrozumiały dla siebie i dla innych.

Małgosia Lipska